גוזלמה טורקי מדהים עם תרד וגבינות – אמאלה ואבאלה!

גוזלמה טורקי במילוי תרד וגבינות
גוזלמה טורקי במילוי תרד וגבינות

טוב, תקשיבו לי טוב חברים כי אני עומד לחשוף בפניכם את המתכון הכי שמור והנחשק בעולם – הגוזלמה האולטימטיבי של סבתא עם מלית תרד וגבינות שמיימית! זה לא עוד מאפה רגיל, זו חוויה קולינרית מטלטלת שתשאיר אתכם רועדים מהתרגשות. דמיינו שילוב מנצח של בצק פריך ועדין בתוספת מלית עסיסית של עלים ירוקים, בצל מקורמל וגבינות משובחות. הכל מגולגל לשלמות אחת יפהפייה, נאפה בתנור לוהט עד לזהב מושלם ומוגש חם ומעלף ישר אל הצלחת. כל ביס כזה טעים, מפנק ומלא באהבה שפשוט תרצו עוד ועוד. זה המאכל שמחבר אותי הכי חזק לשורשים, למורשת ולחיק המשפחה. אז תכינו את הלב והבטן, כי אתם הולכים ליפול בלי מעצורים!

זמן הכנה:

כמה דקות וזמן מנוחה יפרידו ביניכם לבין הגוזלמה המושלם

  • זמן הכנת הבצק: כ-20 דקות אהבה טהורה
  • זמן מנוחה לבצק: כשעה התבוננות פנימית
  • זמן הכנת המלית: עוד 15 דקות התרגשות צרופה
  • זמן אפייה: 30 דקות של צפייה מורטת עצבים
  • סה"כ זמן מושקע: כשעתיים, אבל הן ישנו לכם את החיים!

רמת קושי: בינונית-קלה, אבל התוצאה שווה הרבה יותר ממאמץ כמות: מספיק ל-6 גוזלמה נדיבים שיספקו חיוכים לכל המשפחה

קנייה מחושבת שתבטיח לכם את הגוזלמה הכי טעים בעולם

לבצק:

  • 500 גרם קמח לבן איכותי (עדיף כוח)
  • 1 כפית מלח
  • 1 ביצה טרייה בטמפרטורת החדר
  • 1 כוס מים פושרים
  • 1/3 כוס שמן זית איכותי

למלית:

  • 500 גרם עלי תרד רעננים
  • 1 בצל סגול גדול קצוץ
  • 200 גרם גבינה בולגרית מגוררת
  • 100 גרם גבינת פטה מפוררת
  • 50 גרם חמאה רכה
  • 1 ביצה גדולה
  • מלח ופלפל שחור טחון טרי

זה נשמע הרבה, אבל תאמינו לי – אלה חומרים פשוטים שקל להשיג ושיוצרים יחד הרמוניה של טעמים שאין שנייה לה. ואם בא לכם להמר על וריאציות אישיות, אתם יותר ממוזמנים! אפשר להחליף חלק מהקמח בקמח מלא, להוסיף פטרוזיליה קצוצה או אפילו עגבניות מיובשות למלית. העיקר שתשמרו על האיזון הכללי ותיהנו מכל רגע.

המדריך שלכם להכנת הגוזלמה המהולל בדרך של אהבה

  1. מתחילים עם הבצק: בקערת מיקסר שמים קמח, מלח, ביצה, מים ושמן זית ולשים עם וו גיטרה כ-10 דקות עד לבצק אחיד וגמיש. מכסים במגבת לחה ומתפיחים כשעה.
  2. בינתיים מכינים את המלית: שוטפים היטב את עלי התרד, קוצצים גס ומאדים בסיר עם מעט מים עד לריכוך. סוחטים היטב מעודפי נוזלים.
  3. מטגנים את הבצל הקצוץ במחבת עם מעט שמן זית עד להזהבה, מערבבים עם התרד המאודה בקערה. מוסיפים את הגבינות המגוררות, הביצה, המלח והפלפל ומערבבים לתערובת אחידה.
  4. מחממים תנור ל-180 מעלות ומכינים 2 תבניות אפייה משומנות.
  5. מחלקים את הבצק התפוח ל-6 כדורים שווים. מרדדים כל חלק לעלה דק בצורת מלבן שמנמן על משטח מקומח.
  6. מורחים חמאה רכה על העלה, מפזרים 2-3 כפות מהמלית בקו על צד אחד ומגלגלים בזהירות לגליל הדוק.
  7. מסובבים את הגליל לצורת שבלול ומניחים על התבנית. חוזרים על התהליך עם שאר הבצק והמלית עד שהכל נגמר.
  8. מברישים את הגוזלמה בחלמון מעורבב ואופים כ-30 דקות, עד לקבלת צבע זהוב ויפהפה. מוציאים, מצננים קלות ומגישים חם לבבות שמחים!

ברגע שהבצק מוכן ומעלה את הבל הניחוחות המשכרים שלו, אתם תתחילו להבין את גודל הקסם. ואיזה תענוג זה לראות את הספירלות המושלמות מסתובבות ומזהיבות לאיטן בתנור, כשכל פיסת תרד וגבינה ממתינה לרגע הגדול. זה בדיוק האוכל שמרפא את הנשמה ומייצר חיבור בין אנשים.

מעלות בריאותיות סודיות שהופכות את הגוזלמה למנה על

  • התרד הוא מקור מעולה לוויטמינים ומינרלים חיוניים כמו ברזל, סידן וחומצה פולית.
  • הגבינות תורמות חלבון איכותי ומחזקות את העצמות והשרירים שלנו.
  • יש בבצק פחמימות מורכבות מהקמח שמספקות לנו אנרגיה לאורך זמן.
  • שמן הזית מכיל שומן בריא וחומרים נוגדי חמצון שעוזרים למערכת הלב וכלי הדם.
  • התהליך של הכנה ביתית מאפשר בחירה באיכות החומרים ושליטה ברמת המלח והשומן.

אז נכון שלא מדובר ב"סופר פוד", אבל פה ושם גוזלמה טעים ומושקע יכול להשתלב בכל תפריט מאוזן ולהוסיף ערך תזונתי. ועם קצת התאמות ושדרוגים מדויקים – אפשר ממש להתקרב למעדן בריאות!

טוב, עכשיו אני רוצה להטריף אתכם במידע על דרכים מגניבות לקחת את הגוזלמה שלכם לשלב הבא. חשבתם פעם להוסיף פטריות שיטאקי מוקפצות ובצל ירוק? או אולי קוביות דלעת צלויות וגבינת עזים מעושנת? אפשר גם להחליף חלק מהתרד בעלי סלק צעירים, או בתערובת של מנגולד ותרד. אם מתחשק משהו עשיר יותר, גבינת מוצרלה טרייה או ריקוטה שמנת יתנו מרקם קרמי נהדר. בגזרה האסייתית, קצת ג'ינג'ר כתוש, שום ורוטב סויה יהפכו את הגוזלמה למאפה אومאמי מדליק. בקיצור – תנו לדמיון שלכם להשתולל ותיצרו את הגירסה הייחודית לכם!

סודות מקצועיים וטריקים שיהפכו אתכם לשף גוזלמה אמיתי

  1. חשוב להשתמש בקמח איכותי ובביצים טריות כדי שהבצק יצא אלסטי, "נושם" ויעבוד איתנו ביד אחת.
  2. כשמאדים את התרד, עשו זאת במהירות עם מעט מאוד מים – ככה שומרים על הצבע הירוק והויטמינים שלו.
  3. אל תוותרו על טיגון הבצל עד להשחמה קלה – זה מה שנותן לו את האיכות המתקתקה והמעמיקה שמשדרגת כל מילוי.
  4. התאימו את כמות המלח והפלפל למלית לפי הגבינות שבחרתם – חלקן כבר מלוחות מאוד כשלעצמן.
  5. אם הבצק דביק מדי או קשה למריחה, קמחו את המשטח ביד נדיבה. אם הוא נקרע או מתפורר, תנו לו עוד כמה דקות מנוחה.

זו באמת עבודת אהבה להכין גוזלמה אמיתי, ולכל אחד יש את השיטה האישית שלו. אבל תאמינו לי – כל טיפת אנרגיה וריכוז שתשקיעו יחזרו אליכם בהנאה בלתי נגמרת על השולחן!

תשובות לשאלות נפוצות שכל חובב גוזלמה חייב לדעת

איך אדע שהבצק מוכן ובדיוק במרקם הנכון? זו שאלה ששווה זהב! הדרך הטובה ביותר לבדוק היא פשוט להרגיש בו. אחרי הלישה, קחו את כדור הבצק, תלטפו אותו בעדינות ונסו למתוח קלות. הוא אמור להיות חלק ורך כמו עור תינוק, אבל עם זאת אלסטי ועמיד בלי להידבק לידיים. אם הוא נקרע או נראה יבש מדי, לושו פנימה עוד מעט מים או שמן. אם הוא דביק ונמרח, הוסיפו קמח בהדרגה. ותנו לו כמה זמן מנוחה מכוסה שיאסוף את עצמו. עם הניסיון תלמדו לזהות את המרקם המנצח.

האם אפשר להקפיא את הגוזלמה לפני האפייה?
בהחלט! זה אפילו רעיון מעולה לחסוך זמן והתעסקות. פשוט תכינו את המאפים עד הסוף, לפני משיחת הביצה, ותקפיאו אותם בשכיבה על מגש עד להתקשות. אחר כך אפשר להעביר למיכל אטום או שקית פריזר ולשמור עד חודש. כשתרצו לאפות, הוציאו מבעוד מועד להפשרה במקרר ופעלו לפי ההוראות כרגיל. הם יהיו מושלמים כאילו הכנתם אותם באותו הרגע. אחלה פטנט להכין כמות גדולה ולהיות מוכנים לכל התרחשות!

עד כמה דקות צריך לרדד את הבצק? זה תלוי בסגנון האישי ובמרקם הרצוי. ככל שתרדדו את הבצק דק יותר, ככה הגוזלמה יהיה פריך, עדין וייראה יותר מרשים עם הסלסולים של המילוי. בשביל זה דרוש בצק אלסטי ושימוש במערוך רחב שיוכל להתפשט בקלות. עם זאת, אם תלכו רזה מדי הבצק עלול להיקרע בקלות ולהקשות על העבודה. אז שאפו לעובי של בין 3-5 מ"מ בערך, כמו לעלי בצק פילו. אם אתם לא בטוחים – התחילו עבה יותר ומשם הדקו בהדרגה עד שאתם מרגישים בנוח. זו הזדמנות נהדרת להתמסר לתהליך ולשכלל את היכולות שלכם.

מה הכי חשוב לזכור לגבי המלית? תמיד תמיד לסנן ולסחוט את עודפי הנוזלים! זה חוק הברזל של כל גוזלמה או בורקס מוצלח. אם המלית תהיה רטובה או דלילה מדי, היא תספוג לתוך הבצק במהלך האפייה, תפריע להתפחה ולפריכות שלו ותיצור מאפה בצקי ולא אווריריי. במיוחד ירקות עלים כמו תרד נוטים לפלוט הרבה מים שחייבים להיפטר מהם. אז אל תתביישו ללחוץ, לשטוף, לייבש ולחזור שוב. ורק אז להוסיף את הגבינות ושאר המרכיבים היבשים שישאבו לחות. ככה תוכלו להיות רגועים שהתוצאה הסופית תהיה הכי קראנצ'ית וטעימה שיש.

מה הסוד לאפייה מושלמת של הגוזלמה? אז חוץ מתנור יציב ומחומם היטב, יש שני דברים שחשובים במיוחד. אחד, להשתמש בתבניות אפייה איכותיות ולשמן או לרפד אותן בנייר כדי שהבצק לא יידבק או יישרף בטעות. ושתיים – למרוח את המאפים בנדיבות לפני האפייה בביצה טרופה או מי חלב. זה מה שייתן להם את הציפוי המבריק והזהוב שישווה מראה מקצועי ויפהפה.

אם אתם אוהבים, תוסיפו גם קצת שומשום או פרג מעל לקישוט סופי. ואם יש לכם מברשת סיליקון ייעודית – עוד יותר טוב. רק תיזהרו לא להעמיס יותר מדי על כל מאפה כדי לא למעוך את השכבות. הקפידו על חום בינוני-גבוה שיאפשר להם להתפח ולהשחים בקצב איטי, והימנעו מלפתוח את דלת התנור יותר מדי כדי לא לאבד את האדים. תנו להם בערך חצי שעה עד 40 דקות עד שהם הופכים פריכים וזהובים – ואז תוציאו אותם להתקרר טיפה לפני שתתנפלו בהתלהבות.

מה הדרך הטובה ביותר לחמם שאריות למחרת? אין יותר מתסכל מלקום גוזלמה שהיה אדיר רק כדי לגלות שהוא התרכך והתעייף למחרת. אבל יש פתרון קל! מיד אחרי שהמאפים התקררו, עטפו אותם היטב בניילון נצמד או מכל אטום ושימרו במקרר. כשתרצו לאכול שוב, פשוט חממו בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות, עד שהם משיבים את הפריכות שלהם (בערך 5-10 דקות, תלוי בגודל).

אל תשתמשו במיקרוגל – הוא יהפוך את הבצק לספוגי וגומי. אם יש לכם טוסטר אובן – זה בכלל מצוין, כי הוא מחמם אותם באופן שווה יותר. רק תניחו אותם על רשת כדי שהחום יסחרר מכל הכיוונים. מניסיוני, גוזלמה אפוי יכול להחזיק מעמד עד 5 ימים ככה בלי בעיה. פשוט תזכרו להפריד אותם מהקירור כמה זמן לפני ההגשה.

איך אפשר להגיש ולהשתמש בגוזלמה בדרכים מקוריות? אוי, אני ממש שמח ששאלתם! זה אולי הכיף הכי גדול במאפים האלה – הגמישות והיצירתיות שאפשר להפעיל איתם. קודם כל, הם מעולים לאירוח לצד מטבלים כמו יוגורט, ממרחי חצילים, עגבניות מיובשות וכל מה שעושה לכם טוב על הלב.

אבל מעבר לזה, אפשר גם לשדרג אותם לארוחה שלמה וקומפקטית. תארו לכם למשל גוזלמה פתוח עם סלט ירוק בתוכו, או כזה שמולא בקציצות פיקנטיות ברוטב. ואם תרצו משהו יותר מפתיע – נסו להכין גוזלמה מתוק! פשוט תמלאו אותו בתערובת גבינות וצימוקים, תערבבו קינמון וסוכר לתוך הבצק ותברישו בדבש לפני האפייה. יצא לכם קינוח מפנק בלי שום מאמץ. ואם נשארו לכם שאריות (שזה כמעט בלתי אפשרי), קצצו אותן לקוביות ותוסיפו לרוטב עגבניות או מרק ירקות להעשרה נימוחה. באמת שאין גבול לאפשרויות!

מבחר מגשי האירוח שלנו:

מגשי אירוח מלוחים

נשנושים

מגוון רולים

מגשי אירוח מגשי אירוח הפכו לאחרונה לאחד מהמוצרים המובילים בתחום האוכל הנגיש והמהיר באירועים שונים. כמעט בכל אירוע בין אם פרטי או עסקי אפשר לראות מגשי אירוח מונחים בצורה מעוצבת ומסודרים היטב בתוך מגש מזמין. אם בעבר תחום הפינגר פוד- מזון נגיש שלוקחים ואוכלים אפילו בעמידה, היה חדש או פחות פופולארי הרי שכיום כמעט כל חברת עסקים, בעלי אירועים או מסיבת כיתה רק מזמינים מגשי אירוח מסוג זה. למגשי האירוח השונים יש קונספט בעל משמעות, זה לא רק להניח את האוכל יפה במגש אלא יש מעבר לזה, תכנון, התאמת סוג האוכל לאירוע אם מדובר על אירוע משפחתי שמתרחש בשעות הבוקר אז גם מגשי האירוח יתאימו לסגנון- למשל ארוחת בוקר קלה הכוללת פשטידות קטנות, סלטים, כריכים עם גבינות מסוגים שונים ועוד. מגשי אירוח- למה זה טוב? השאלה הראשונה שעולה היא האם באמת מגשי אירוח יהפכו את אווירת האירוע לחוויה בלתי נשכחת ? ובכן בהזמנת מגשי אירוח אתם יוצרים קודם כל קירבה בין אנשים , כך שאם מדובר באירוע פרטי שלכם אתם יכולים להפגיש בין חברים, משפחה או מכרים שמזמן לא התראו וזה זמן מצוין לעשות זאת איך ? המפגש בשולחנות מגשי האירוח יוצרים את הקשר ברגע שמישהו לוקח נאכל מהמגש הוא נתקל פנים מול פנים באותו קרוב משפחה או חבר שלא ראה שנים ובכך נוצרת קירבה אנושית של ממש, אגב זה גם מתאים לאירועי חברה, מינגילינג כך נוצרים קשרים וחברויות. מגשי האירוח הרבה יותר קלים , לא צריך לדאוג לכלים מיוחדים, הכל נמצא על השולחן ובאופן נגיש ביותר, האורח לא מרגיש "לא נעים" שהוא לוקח עוד ביס ממגש אירוח אחר, זו תחושה אינטימית , נעימה שלא משאירה רגשי אשם בנוגע לאוכל , כך שכל אחד יכול לאכול כמה שהוא רוצה. ומה ההבדל בין קייטרינג למגשי אירוח? אחד היתרונות הבולטים ביותר בהזמנת מגשי אירוח זה התנועה והיכולת לעבור ממקום למקום ולאכול כמה שרוצים, בצלחת אפשר לשים מגוון גדול יותר של סוגי אוכל לעומת קייטרינג שקודם כל יושבים ואז מחכים לאוכל שיגיע ואז מזמינים מה שרוצים, במגשי אירוח אין כללים האוכל כבר נמצא על השולחן ורק מה שנותר לאורח לעשות זה לגשת לשולחן ולקחת את המנות שהוא רוצה . הבדל נוסף בין השניים הוא בקייטרינג אי אפשר לערבב מלוח או מתוק ביחד, לעומת מגשי אירוח ברגע שיש מבחר על שולחנות האירוח פשוט כל אדם לוקח מה שהוא רוצה, יכול לערבב מלוח עם מתוק, ומה שעולה על רוחו. מגשי אירוח יתאימו לכל אחד? תחום הקולינריה רק הולך וגובר ובכל פעם אנו עדים למאכלים חדשים וצורות אירוח שונות, כך גם לגבי מגשי האירוח. אם אתם אוהבים אירוח מסוג אחר קצת , לא סטנדרטי , אירוח מיוחד שלא משאיר הרבה לכלוך מאחור – אין ספק כי מגשי האירוח והעיצובים השונים שלהם זה בדיוק מה שאתם צריכים. יש הרבה מעבר למגשי האירוח, וזה סידור המגשים על השולחן תוספות של עיטורים שונים מסביב. סגנונות מאכלים שונים אם זה טבעוני, צמחוני , ללא גלוטן או ללא חלב- היום המודעות למאכלים רבים והתחשבות בכל סוגי האוכלוסייה הסובלת מאלרגיות שונות היא גבוהה וניתן להכין מאכלים מצוינים וטעימים מאוד שאין הבדל בטעם . יתרון בולט נוסף בהזמנת מגשי אירוח הוא הקלות שאחרי האירוע ומה הכוונה? במקום לנקות את הכלים , לסדר או לאסוף, פשוט מאוד לוקחים שקיות גדולות ומפנים הכל לשקיות והיישר לפח הזבל, לא צריך לשטוף את הכלים או להחזיר הכל נגיש ומהיר- בדיוק כמו החיים שלנו אין לנו זמן להתעסק עם סידור השולחן מחדש פשוט מאוד מפנים הכל וכאילו כלום לא היה. אין ספק כי עולם חדש של קולינריה נפתח והיום כבר רואים זאת באירועים רבים, מגשי האירוח הפכו למנות מכובדות המוגשות בטוב טעם על מגשים מעוצבים ומובילים את האירוע בתחושה של חוויה בלתי נגמרת, הקלילות, הנגישות והטעם המושלם של המאכלים על פני המגשים הם שהופכים את האירוע לבלתי נשכח. הנוכחות של המגשים הללו מעוררת את בלוטות הטעם , מזמינה ומזינה את הסועדים לטעום ולהרגיש את האיכות בפשטות של מגשי האירוח.
מגשי אירוח חלבי ב{city}

לחמים מדהימים

מבחר מתוקים

סלטי העונה

מגשי כריכים לאירועים
Picture of מגשים

מגשים

מגשים הינה חברת קייטרינג המתמחה במגשי אירוח וקייטרינג חלבי ברמה גבוהה מאד ובשירות ארצי.

מאמרים אחרונים

מגשי אירוח? צרו קשר!

להזמנה >> דילוג לתוכן