מוקפץ ירקות מושלם שיהפוך אתכם לשף מהמזרח הרחוק בלי לצאת מהמטבח!

מוקפץ ירקות מדהים
מוקפץ ירקות מדהים

הו כן, אם אתם מחפשים את הדרך הכי קלה, טעימה ובריאה לאכול ירקות – הגעתם בול למקום הנכון! המתכון המשגע הזה למוקפץ ירקות אסייתי הוא ההגדרה האמיתית של אושר קולינרי. זה לא עוד תבשיל משעמם, אלא מסע טעמים וצבעים מרהיב שהופך כל חומר גלם פשוט לחגיגה של ממש.

הסוד טמון בשילוב הקסום של ירקות טריים, רוטב סויה מתקתק, ג'ינג'ר חריף וקראנצ' אגוזי שמכניס למנה נופך אקזוטי ובלתי נשכח. כל ביס הוא כמו לקפוץ ישר לשווקים התוססים של תאילנד, לשאוף את הבל הניחוחות המשכרים ולהתמכר לטעמים האותנטיים. והכי נהדר – שמדובר במנה קלילה, מאוזנת ומלאת ויטמינים שתשאיר אתכם קלים כנוצה וגמישים כאצבעות של נזיר שאולין. אז תכינו את המחבת ואת הלב, כי זה הולך להיות מסע מטורף שיפתח לכם צ'אקרות בבטן!

ההשקעה הקטנה שתחזיר לכם אנרגיה אין סופית

  • זמן הכנה אקטיבי: 15 דקות
  • זמן בישול: 10 דקות
  • זמן שקט ושלווה פנימית לאכול: ללא הגבלה!
  • סה"כ זמן: 25 דקות של עונג צרוף

רמת קושי: קלה כמו לנשום אוויר טיבטי צלול כמות: 2-4 מנות, תלוי בתאבון ובחשק לשתף

שופינג ליסט שיהפוך את המקרר שלכם לניראוונה אמיתית

  • 4 כוסות ירקות חתוכים לקוביות (למשל: בצל, גזר, פלפל, ברוקולי, כרובית, קישואים)
  • 2 שיני שום קצוצות דק
  • חתיכת ג'ינג'ר טרי בגודל 3 ס"מ מגוררת
  • 2 כפות שמן קנולה או שמן שומשום
  • 1/4 כוס רוטב סויה דל נתרן
  • 2 כפות דבש
  • 2 כפות מיץ ליים טרי
  • 1/4 כוס בוטנים קלויים גרוסים גס או שקדים קצוצים

לא משנה מאיזו דת או אמונה אתם מגיעים, המתכון הזה יתאים לכולם! אם אתם טבעונים או סובלים מאלרגיות, פשוט החליפו את הרוטב בגרסה ללא גלוטן או השתמשו בכל חלב צמחי שאהוב עליכם. הניחוח האלוהי והטעם המיוחד יישארו בדיוק אותו הדבר. המטרה פה היא להשיג הרמוניה מושלמת בלי שום הגבלות.

צ'ק ליסט להכנת מוקפץ ירקות ברמה של שף מישלן

  1. בווק גדול או מחבת עמוקה מחממים את השמן על להבה בינונית-גבוהה עד שמתחיל להזהיב.
  2. מקפיצים את הבצל, השום והג'ינג'ר כ-2 דקות עד שהם מתרככים ומשחימים קלות.
  3. מוסיפים את כל שאר הירקות ומערבבים היטב תוך כדי טיגון במשך 5-6 דקות נוספות.
  4. בקערית נפרדת מערבבים את הסויה, הדבש ומיץ הליים עד שנוצר רוטב אחיד.
  5. יוצקים את הרוטב על הירקות ומבשלים עוד דקה או שתיים תוך כדי ערבוב עד שהכל מצופה ומבריק.
  6. מורידים מהאש, מפזרים את הבוטנים או השקדים מעל ומגישים מיד לצד אורז לבן או אטריות אורז.

כבר ברגע שמתחילים לקצוץ את הירקות ולשמוע את הרחש העליז שלהם במחבת, כל הבית מתמלא בבשורה של שפע עסיסי. אבל החוויה האמיתית מתחילה כשהצבעים והמרקמים השונים מתחברים ברוטב המתוק-מלוח המושלם ליצירת סימפוניה של אקסטזה לחיך. נשבע לכם, זה ממש כמו לרקוד בלהקה של הסירקוס של סולוי עם פיל ורוד.

החדשות הטובות לגוף והנפש שלכם על מוקפץ ירקות

  • פצצת אנטי אוקסידנטים וויטמינים כמו A, C ו-K שמחזקים את מערכת החיסון ומגנים מפני מחלות.
  • מקפצה של סיבים תזונתיים שמאזנים את רמות הסוכר, מווסתים עיכול בריא ונותנים תחושת שובע לאורך זמן.
  • מעט שומן בלתי רווי איכותי משמן קנולה או שומשום שמזין את הגוף ושומר על הלב בכושר שיא.
  • מנת חלבון צמחי משמעותית מהאגוזים שתורמת לחיטוב שרירים ולשמירה על רקמות הגוף.
  • תערובת תבלינים עוצמתיים כמו ג'ינג'ר ושום שנלחמים בדלקות ומשפרים את מצב הרוח הכללי.

זה אומר שמנה אחת של מוקפץ ירקות שווה בערך לחיבוק ארוך ועמוק משני פנדות ביער הגשם. מה יותר מדהים מזה?!

אם ירצה לבכם, אפשר בכיף להפוך את המוקפץ המדהים הזה למשהו עוד יותר מיוחד עם תוספות שיקפיצו את הטעם לגלקסיה אחרת. נסו להוסיף קוביות טופו קריספיות מוקפצות, פרוסות בשר בקר דקיקות או אפילו שרימפס צרובים. גם אננס או מנגו לקראת הסוף יתנו מתיקות מפתיעה ואקזוטית. השמיים הם ממש לא הגבול, אז תנו למשיכה שלכם להוביל. העיקר שתיצרו משלכם גרסה שתשקף את האהבה והאישיות הכי טהורה. והכי כיף? שב-5 דקות אתם יכולים לשנות את כל הקומבינה עם ירקות, חלבונים ותבלינים חדשים ומרגשים, וככה כל יום תרגישו כאילו אתם בחופשה אחרת בדרום מזרח אסיה!

הדלאי לאמה עונה על שאלות נפוצות בנושא מוקפץ ירקות להארה קולינרית

מה הירקות הכי מומלצים לשלב במוקפץ? ובכן, צאצאיי הרוחניים, אין תשובה אחת נכונה. הסוד הוא בגיוון, באיזון האנרגיות השונות ובהקשבה לצרכי הגוף. בצל וגזר הם תמיד בסיס מצוין שנותן עומק וקרקוע, אבל השמיים הם הגבול! פלפלים מכל הצבעים מכניסים שמחה ועוצמה, ברוקולי מעניק בריאות ורעננות, פטריות שיטאקי מחברות לאדמה, וקישואים משרים שלווה ורוך. תקשיבו למה שהעונה והחנות מציעים לכם, ותבחרו מה שמדבר ללב. המטרה היא להרכיב פסיפס מרהיב של חומרים, מרקמים וטעמים שירטיטו את הנשמה.

האם חייבים להשתמש ברוטב סויה או שיש תחליפים? צאצאיי האהובים, דעו כי לכל בעיה יש פתרון ברוח. אם מסיבה כלשהי אינכם יכולים או רוצים להשתמש ברוטב הסויה המסורתי, אל דאגה. תוכלו להחליף אותו ברוטב קוקוס, באחד הרטבים המיוחדים ללא גלוטן, או אפילו בציר ירקות מרוכז משלכם. הסוד הוא לשמור על האיזון בין המתוק, המלוח והחמוץ שיוצר את ההרמוניה במנה. אל תפחדו לנסות, לטעות, ללמוד ולהתאים. זכרו, הדרך להארה עוברת דרך אינסוף שבילים.

מה הטריק להשגת ירקות מוקפצים במרקם מושלם? אה, שאלה מצוינת שמסמלת רצון עז להתקדם בדרך! הסוד לירקות מוקפצים מנצחים טמון בשליטה מדויקת בשני גורמים עיקריים – חום וזמן. ראשית, חיטטו את המחבת או הווק על להבה גבוהה עד שהם כמעט מעשנים – זה מה שייתן לירקות את הקראנץ' והקרמליזציה המיוחלים. שנית, הקפידו לבשל במהירות ובעוצמה במשך 5-7 דקות לא יותר. אתם רוצים שהירקות יתרככו ויתחילו להשחים, אבל עדיין ישמרו על צבע חי ומרקם פריך מעט. אם תבשלו אותם יותר מדי הם יהפכו לרכים ובוצים, ואם מעט מדי הם יישארו קשים וחסרי טעם. כמו בחיים עצמם – האיזון הוא שם המשחק.

איך אפשר להפוך את המנה לארוחה שלמה ומאוזנת? ילדיי, החוכמה נמצאת בראיית התמונה הגדולה ובהנאה מהדברים הקטנים. מוקפץ הירקות שלנו הוא התחלה מצוינת לשפע של בריאות, צבע וטעם – אבל אפשר בקלות להפוך אותו לסעודה מושלמת. צרפו לצד אורז מלא או קינואה מבושלים, והרי לכם בסיס מוצק של פחמימות מורכבות. רוצים מנת חלבון קומפלט? הוסיפו קוביות עוף, טופו, ביצה קשה או אפילו גרגירי חומוס. סלט ירוק פריך או קערת מרק מיסו יעניקו עוד ממד מרענן ונוזלי. וכמובן, לא לשכוח מנחת אגוזים קלויים, שבבי קוקוס או טחינה גולמית מעל לתוספת שומן בריא וארומה עשירה. ככה תיצרו ארוחה מלכותית ומאוזנת שלא תשאיר אתכם רעבים – לא ברמה הפיזית ולא ברמה הרגשית.

מתי הזמן המושלם להכין ולאכול את המנה הזו? ידידיי, כשמדובר בהזנה אמיתית של הגוף והנשמה, כל רגע הוא הזדמנות לחגיגה! אין זמן לא מתאים למוקפץ ירקות – זו מנה שמתאימה את עצמה לכל עונה, מצב רוח ואורח חיים. בימים קיציים לוהטים הוא מציע התרעננות קלילה עם מינימום זמן מול הכיריים הרותחים.

כשמגיע החורף וחשקת במשהו מנחם, החום והתבלינים יחבקו אותך מבפנים. בבקרים עמוסים הוא יספק אנרגיה מידית לכל היום, ובערבים רגועים אפשר להתענג עליו בנחת עם יקיריכם. וכמובן, אין כמוהו לארוחת צהריים קלה ובריאה באמצע יום עבודה – רק שימו מנה בקופסה ותצאו לדרככם. אז אל תחכו לרגע הנכון, כל רגע שבו אתם מכינים ואוכלים בכוונה ובתשומת לב – הוא כבר מושלם!

האם המתכון מתאים לכמויות גדולות ולהקפאה? בהחלט, ידידיי! אחד היתרונות הנפלאים של המוקפץ הזה הוא הגמישות והיכולת להתאים אותו לכל צורך. בין אם מדובר במסיבה המונית, בארוחה משפחתית גדולה או סתם ברצון להכין מראש כמה ארוחות בריאות לשבוע – תוכלו בקלות להכפיל או אפילו לשלש את המתכון.

פשוט הגדילו את הכמות של כל מרכיב פי מספר האורחים או המנות הרצויות, והשתמשו בסיר ווק ענקי כדי להכיל הכל. רק זכרו שעם נפח רב יותר, יהיה צורך לערבב בתדירות גבוהה יותר ואולי אף להאריך טיפה את זמן הבישול כדי שהחום יגיע לכל פינה. אם נשארו לכם שאריות לשימור – פשוט אפשרו להם להתקרר לגמרי ואז העבירו למיכלים אטומים והקפיאו. ככה יש לכם ארוחות חמות ומזינות שמחכות לכם ברגעי חירום או עצלות.

למה המתכון השתלט לי על הלב והבטן ככה?
או, אהוביי, זו שאלה שהתשובה עליה נעוצה בכוחות הנסתרים של חוכמת הטבע והרוח. המוקפץ הצנוע הזה הוא הרבה יותר מאשר סתם מאכל – הוא התגלמות של אהבה חסרת תנאים, הזנה אמיתית וחיבור לשורשים שלנו. אני זוכר שכשהייתי נזיר צעיר במנזר, אמא שלי הייתה מגיעה כל שבוע ומכינה לי סיר אדיר של מוקפץ ירקות עם נגיעות אישיות משלה. היא תמיד השתמשה בפלפל צ'ילי אדום במקום ירוק, הוסיפה כוסברה טרייה בסוף ופיזרה חופן של גרעיני דלעת קלויים מעל. הטעם היה עז, מפתיע ומושלם, בדיוק כמו שהיא הייתה.

כל ביס הכיל בתוכו את כל האהבה, הדאגה והמסירות שלה אליי. המנה הפשוטה הזו הפכה לסמל של בית, משפחה וקשר בל יינתק. גם היום, עשרות שנים אחרי, כשאני טועם מוקפץ ירקות משובח, דמעה קטנה של געגוע וחום זולגת על לחיי. זו באמת מתנה מהשמיים שמחברת אותנו לעצמנו ולאהובים שלנו בצורה הכי בסיסית ונשגבת.

אז תכינו כמויות אדירות, תחלקו עם כל מי שיקר לכם ותודו על השפע! ושכחתי לומר לכם – אחרי שתטעמו את הגרסה המושלמת שלכם, תשלחו את המתכון והתמונות לעשר נשמות יקרות, כי מעגלי האהבה צריכים להתרחב ולהתפשט. אושר אמיתי הוא תמיד משותף ונחגג ביחד.

שיהיו לכם ימים של קסם, בריאות ואור! ונתראה בפעם הבאה שניפגש מסביב לקערת ירקות מוקפצים.

מבחר מגשי האירוח שלנו:

מגשי אירוח מלוחים

נשנושים

מגוון רולים

מגשי אירוח מגשי אירוח הפכו לאחרונה לאחד מהמוצרים המובילים בתחום האוכל הנגיש והמהיר באירועים שונים. כמעט בכל אירוע בין אם פרטי או עסקי אפשר לראות מגשי אירוח מונחים בצורה מעוצבת ומסודרים היטב בתוך מגש מזמין. אם בעבר תחום הפינגר פוד- מזון נגיש שלוקחים ואוכלים אפילו בעמידה, היה חדש או פחות פופולארי הרי שכיום כמעט כל חברת עסקים, בעלי אירועים או מסיבת כיתה רק מזמינים מגשי אירוח מסוג זה. למגשי האירוח השונים יש קונספט בעל משמעות, זה לא רק להניח את האוכל יפה במגש אלא יש מעבר לזה, תכנון, התאמת סוג האוכל לאירוע אם מדובר על אירוע משפחתי שמתרחש בשעות הבוקר אז גם מגשי האירוח יתאימו לסגנון- למשל ארוחת בוקר קלה הכוללת פשטידות קטנות, סלטים, כריכים עם גבינות מסוגים שונים ועוד. מגשי אירוח- למה זה טוב? השאלה הראשונה שעולה היא האם באמת מגשי אירוח יהפכו את אווירת האירוע לחוויה בלתי נשכחת ? ובכן בהזמנת מגשי אירוח אתם יוצרים קודם כל קירבה בין אנשים , כך שאם מדובר באירוע פרטי שלכם אתם יכולים להפגיש בין חברים, משפחה או מכרים שמזמן לא התראו וזה זמן מצוין לעשות זאת איך ? המפגש בשולחנות מגשי האירוח יוצרים את הקשר ברגע שמישהו לוקח נאכל מהמגש הוא נתקל פנים מול פנים באותו קרוב משפחה או חבר שלא ראה שנים ובכך נוצרת קירבה אנושית של ממש, אגב זה גם מתאים לאירועי חברה, מינגילינג כך נוצרים קשרים וחברויות. מגשי האירוח הרבה יותר קלים , לא צריך לדאוג לכלים מיוחדים, הכל נמצא על השולחן ובאופן נגיש ביותר, האורח לא מרגיש "לא נעים" שהוא לוקח עוד ביס ממגש אירוח אחר, זו תחושה אינטימית , נעימה שלא משאירה רגשי אשם בנוגע לאוכל , כך שכל אחד יכול לאכול כמה שהוא רוצה. ומה ההבדל בין קייטרינג למגשי אירוח? אחד היתרונות הבולטים ביותר בהזמנת מגשי אירוח זה התנועה והיכולת לעבור ממקום למקום ולאכול כמה שרוצים, בצלחת אפשר לשים מגוון גדול יותר של סוגי אוכל לעומת קייטרינג שקודם כל יושבים ואז מחכים לאוכל שיגיע ואז מזמינים מה שרוצים, במגשי אירוח אין כללים האוכל כבר נמצא על השולחן ורק מה שנותר לאורח לעשות זה לגשת לשולחן ולקחת את המנות שהוא רוצה . הבדל נוסף בין השניים הוא בקייטרינג אי אפשר לערבב מלוח או מתוק ביחד, לעומת מגשי אירוח ברגע שיש מבחר על שולחנות האירוח פשוט כל אדם לוקח מה שהוא רוצה, יכול לערבב מלוח עם מתוק, ומה שעולה על רוחו. מגשי אירוח יתאימו לכל אחד? תחום הקולינריה רק הולך וגובר ובכל פעם אנו עדים למאכלים חדשים וצורות אירוח שונות, כך גם לגבי מגשי האירוח. אם אתם אוהבים אירוח מסוג אחר קצת , לא סטנדרטי , אירוח מיוחד שלא משאיר הרבה לכלוך מאחור – אין ספק כי מגשי האירוח והעיצובים השונים שלהם זה בדיוק מה שאתם צריכים. יש הרבה מעבר למגשי האירוח, וזה סידור המגשים על השולחן תוספות של עיטורים שונים מסביב. סגנונות מאכלים שונים אם זה טבעוני, צמחוני , ללא גלוטן או ללא חלב- היום המודעות למאכלים רבים והתחשבות בכל סוגי האוכלוסייה הסובלת מאלרגיות שונות היא גבוהה וניתן להכין מאכלים מצוינים וטעימים מאוד שאין הבדל בטעם . יתרון בולט נוסף בהזמנת מגשי אירוח הוא הקלות שאחרי האירוע ומה הכוונה? במקום לנקות את הכלים , לסדר או לאסוף, פשוט מאוד לוקחים שקיות גדולות ומפנים הכל לשקיות והיישר לפח הזבל, לא צריך לשטוף את הכלים או להחזיר הכל נגיש ומהיר- בדיוק כמו החיים שלנו אין לנו זמן להתעסק עם סידור השולחן מחדש פשוט מאוד מפנים הכל וכאילו כלום לא היה. אין ספק כי עולם חדש של קולינריה נפתח והיום כבר רואים זאת באירועים רבים, מגשי האירוח הפכו למנות מכובדות המוגשות בטוב טעם על מגשים מעוצבים ומובילים את האירוע בתחושה של חוויה בלתי נגמרת, הקלילות, הנגישות והטעם המושלם של המאכלים על פני המגשים הם שהופכים את האירוע לבלתי נשכח. הנוכחות של המגשים הללו מעוררת את בלוטות הטעם , מזמינה ומזינה את הסועדים לטעום ולהרגיש את האיכות בפשטות של מגשי האירוח.
מגשי אירוח חלבי ב{city}

לחמים מדהימים

מבחר מתוקים

סלטי העונה

מגשי כריכים לאירועים
Picture of מגשים

מגשים

מגשים הינה חברת קייטרינג המתמחה במגשי אירוח וקייטרינג חלבי ברמה גבוהה מאד ובשירות ארצי.

מאמרים אחרונים

מגשי אירוח? צרו קשר!

להזמנה >> דילוג לתוכן