עוגת ביסקוויטים מעלפת מעולה וממכרת שחייבים לנסות

עוגת ביסקוויטים
עוגת ביסקוויטים

והפעם אנחנו עם מתכון מיוחד של עוגת ביסקוויטים אגדית ומטורפת שתמיס לכם את הלב ואת החך!

טוב, הגיע הזמן שאחשוף בפניכם את המתכון הכי שמור והכי נחשק במשפחה שלי – עוגת הביסקוויטים האולטימטיבית שגורמת לכולם להשתגע! זו לא סתם עוד קינוח, זו יצירת אומנות קולינרית שיש בה הכל – שכבות פריכות של ביסקוויטים שוколדיים, קרם וניל משי עשיר, ציפוי שוקולד מבריק וקישוטי ממתקים מהחלומות. כל ביס מרגיש כמו חיבוק מתוק ומנחם שמעיף אותך ישר לגן עדן. הסוד טמון בשילוב המנצח של מרקמים מפתיעים, טעמים אהובים מהילדות והרבה המון אהבה. ברגע שתכינו את העוגה המדהימה הזו בבית, כל השכנים יתייצבו בדלת כדי לקבל פרוסה! אז תתכוננו לשבור את הדיאטה ואת השיאים, כי אתם הולכים ליצור את השיא של עצמכם.

זמן הכנה:

השעון שלכם בדרך לחגיגה מתוקה במיוחד

  • זמן הכנה אקטיבי: 30 דקות של אהבה צרופה
  • זמן קירור במקרר: 3 שעות (או כמה שתצליחו לחכות בלי לטעום)
  • זמן עיטורים והתפעלות: 15 דקות של יצירתיות
  • סך הכל זמן מושקע: כמעט 4 שעות, אבל שווה כל שנייה!

רמת קושי: בינונית אבל מהנה, כי ככה החיים צריכים להיות כמות: עוגה אחת מרובעת ענקית, נותנת בערך 16-20 ריבועי אושר

רשימת קניות שתפתח לכם את הדלת לגן עדן המתוק

  • חבילת ביסקוויטים שוקולד מריר איכותיים (כ-40 יחידות)
  • 4 ביצים טריות בטמפרטורת החדר
  • כוס (200 גרם) סוכר לבן שטוחן היטב
  • 2 כפות (30 גרם) אבקת סוכר
  • 2 מיכלים (500 מ"ל) שמנת מתוקה להקצפה 38%
  • 2 שקיקי אבקת פודינג וניל (160 גרם סה"כ)
  • 200 גרם שוקולד מריר איכותי לציפוי
  • קישוטים צבעוניים – סוכריות, פירות, שוקולדים או מה שתבחרו

אין פה יותר מדי דברים מיוחדים, רק מצרכים בסיסיים שאפשר בקלות להשיג בכל סופר. אבל האמינו לי – הקסם האמיתי לא טמון בכמות או במותג, אלא באיכות ובאופן שבו משלבים אותם יחד באהבה. אז אם בא לכם להחליף את הביסקוויטים לעוגיות אחרות, לשדרג את השוקולד לסוג יוקרתי או להמיר את הקישוטים למשהו שאתם הכי אוהבים – אתם יותר ממוזמנים. כל עוד אתם שומרים על הרוח הכללית של המתכון, התוצאה תמיד תהיה מהממת.

הצעדים הקלילים בדרך ליצירת המופת המתוקה

  1. מסדרים ביסקוויטים בשכבה אחידה ורציפה על תחתית תבנית אפייה מרובעת (כ-20X30 ס"מ) משומנת.
  2. בקערה גדולה מקציפים את הביצים והסוכר לתערובת בהירה ותפוחה. מקפלים פנימה את השמנת המתוקה ואבקת הפודינג בעדינות עד לקבלת קרם וניל אוורירי ויציב.
  3. מורחים מחצית מכמות הקרם על שכבת הביסקוויטים, ומסדרים מעל עוד שכבה שלמה של ביסקוויטים. חוזרים על התהליך עם שארית הקרם ושכבה אחרונה של ביסקוויטים מעל.
  4. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לקירור ולייצוב של 3 שעות לפחות (רצוי כל הלילה).
  5. ממיסים את השוקולד לציפוי בפולסים במיקרוגל או על בן מארי עד לקבלת תערובת חלקה ומבריקה.
  6. מוציאים את העוגה מהמקרר, יוצקים מעל את הציפוי ומישרים בעזרת מרית. מקשטים בנדיבות עם הסוכריות והממתקים האהובים עליכם.
  7. חותכים למנות ריבועיות גדולות, מגישים בגאווה ומאושר ומתענגים על כל ביס!

אתם פשוט לא תאמינו איך העוגה הזו נראית ומריחה כשהיא מוכנה – היא כל כך צבעונית, מגרה וקורצת שהיא פשוט מתחננת שתטברו אותה. ואיזה כיף זה לראות את ההתלהבות והשמחה על הפנים של כולם כשהיא מוגשת, בדיוק כמו שסבתא הייתה עושה פעם. זה לגמרי שווה את ההשקעה!

הצדדים הבריאותיים הסודיים של העוגה (כן, יש כאלה!)

  • הביסקוויטים עשירים בפחמימות מורכבות מחיטה מלאה שמספקות אנרגיה ממושכת לגוף ולמוח.
  • הסוכר אמנם לא בריא במיוחד, אבל הוא חיוני להנאה ולהרגשת האושר בזכות הדופמין שהוא משחרר.
  • הביצים מכילות חלבון איכותי, ברזל וויטמינים חיוניים שתומכים בבניית רקמות ובתפקוד מערכות הגוף.
  • השמנת המתוקה אמנם עתירת שומן, אבל מקורו בחלב טבעי ולא בתחליפים מלאכותיים מזיקים.
  • שוקולד מריר (מעל 70% קקאו) עשיר בנוגדי חמצון ורכיבים צמחיים מועילים שמגנים על הלב וכלי הדם.

ברור שעוגה לא נחשבת בדיוק למזון על בריאותי, אבל היא ללא ספק מזון לנפש שמספק הרבה יותר מסתם קלוריות. ולפעמים, קצת פינוק מתוק הוא בדיוק מה שצריך כדי לשמח את הילד הפנימי ולאזן את החיים!

עכשיו, רגע לפני שהתחלתם להכין בטירוף, בואו ניקח את זה צעד אחד קדימה. אתם יכולים למשל לשלב בין שכבות הביסקוויטים גם פירות טריים חתוכים, כמו בננות, תותים או אפרסקים בעונה. או להמיר חלק מהקרם הלבן בקרם שוקולד מפנק או ממרח לוטוס קרמי. ואם בא לכם להתפרע, תוסיפו לתערובת גם שברי עוגיות, קוביות מרשמלו צבעוניות או טוויסטים משוגעים משלכם. כל מה שגורם לכם לחייך זה מה שצריך להיות בעוגת החלומות שלכם!

טיפים מנצחים וסודות שיהפכו כל אחד למאסטר של הביסקוויטים

  1. השתמשו בביסקוויטים איכותיים ועבים שלא יתפוררו מהר ויספגו היטב את טעמי הקרם. אל תתפשרו פה!
  2. הקציפו את הביצים עם הסוכר במשך 5 דקות לפחות, עד שהתערובת תהיה תפוחה ובהירה משמעותית. זה המפתח לקרם אוורירי במיוחד.
  3. כשמקפלים את השמנת המתוקה, עשו זאת בעדינות אך ביסודיות, עד שלא יישארו נקודות לבנות. ככה הקרם יהיה חלק ואחיד.
  4. אם ממש בא לכם להגזים, אפשר למרוח קצת מהקרם גם על הדפנות החיצוניות של העוגה ולצפות אותה כולה בשוקולד. יהיה מושלם!
  5. כשמכינים את ציפוי השוקולד, חשוב שיהיה חלק אך לא נוזלי מדי. אם יוצא דליל, פשוט תוסיפו עוד קוביות שוקולד עד לסמיכות הרצויה.

אין ספק שהעוגה הזו דורשת קצת יותר מאמץ והשקעה מאשר סתם לקנות אחת מוכנה, אבל זה בדיוק מה שהופך אותה לכזו יוצאת דופן. הטעם, המרקם והאהבה שמורגשים בכל ביס הם פשוט ברמה אחרת לגמרי!

כל מה שרציתם לדעת על עוגת ביסקוויטים ולא העזתם לשאול

מה הדבר הכי חשוב בבחירת הביסקוויטים לעוגה? זו שאלה מצוינת! לדעתי, הגורם המרכזי הוא האיכות והטריות של הביסקוויטים. חשוב למצוא כאלה שיש להם מרקם יציב אבל עדיין פריך, טעם שוקולד עשיר אך מאוזן ומראה אסתטי ושלם. אני ממליצה להשקיע קצת יותר בביסקוויטים משובחים שמיוצרים בקפידה, כי בסופו של דבר הם הבסיס לכל העוגה והיסוד שעליו בונים את כל שאר השכבות. אם הם יהיו חסרי טעם, יבשים מדי או שבירים, זה יקלקל את החוויה כולה. לכו על מותגים מוכרים ואהובים שאתם סומכים עליהם ואל תתפתו למבצעים מפוקפקים. האמינו לי, ההבדל מורגש!

האם ניתן להכין את העוגה מראש? לכמה זמן? ובכן, את רוב השלבים אפשר ורצוי לעשות אפילו יום-יומיים לפני ההגשה. למעשה, ככל שהעוגה מתייצבת יותר זמן במקרר, הטעמים והמרקמים מתחברים ומשתבחים. אז אם יש לכם אירוע מתוכנן, פשוט תכינו אותה מבעוד מועד, עד לשלב הקירור הממושך. כסו אותה היטב בניילון נצמד ושמרו בקור עד 3 ימים. כשמגיע הרגע הגדול, הכל שנותר הוא לצפות בשוקולד, לקשט ולהוציא אל השולחן. אם בכל זאת מעדיפים הכל טרי, תוכלו להכין את הקרם והביסקוויטים יום קודם, לאחסן בנפרד, ולהרכיב ממש לפני ההגשה. רק קחו בחשבון שצריך להקציב לזה יותר זמן וכוחות. בכל מקרה, העוגה הזו היא ללא ספק ידידה של תכנון מוקדם!

מה עושים אם הקרם לא מתייצב מספיק או נשאר דליל? אל דאגה, קורה לכולם מדי פעם! הסיבות העיקריות לכך הן בדרך כלל חוסר איזון ביחסי הנוזלים והמייצבים, טמפרטורה לא מתאימה או ערבוב לא מספק. אבל יש לי כמה פתרונות קלים בשבילכם.

ראשית, נסו להכניס את הקערה עם הקרם לכמה דקות במקפיא ולהקציף שוב – הקור יעזור למרקם להתייצב. שנית, אם עדיין חסר גוף, הוסיפו עוד חבילת אינסטנט פודינג או אבקת וניל ובחשו היטב. הקורנפלור שבהם יספוג נוזלים ויחזק את המרקם. ואם אין ברירה, אל תפחדו פשוט לשלב בעדינות עוד מעט סוכר, עד שהקרם "יעמוד". בכל מקרה, אל תוותרו ואל תתייאשו – עם קצת אלתורים ותושייה, תגיעו לקרם החלומי המושלם!

על מה הכי כדאי להקפיד כדי ליצור שכבות יפות וברורות? הסוד להצלחה כאן הוא סבלנות, עדינות ותשומת לב לפרטים הקטנים. ראשית, כשמסדרים את הביסקוויטים בתבנית, השתדלו ליצור משטח אחיד ורציף ללא רווחים או חפיפות.

אפשר אפילו לשבור כמה עוגיות כדי למלא פינות חסרות. המטרה היא ליצור בסיס יציב ושטוח שיתמוך היטב בשאר השכבות. שנית, חשוב למרוח את הקרם בנדיבות אך בעדינות, בעזרת כף או מרית, עד לכיסוי מלא. עדיף כמה מעברים עדינים על פני לחץ מוגזם שעלול לשבור את העוגיות.

שלישית, הקפידו על מנוחות קירור מספקות בין השלבים, כדי שכל חלק יתקשה ויתממשק נכון לפני ההמשך. ולבסוף, בחתיכה הסופית השתמשו בסכין מسוננת חדה, והיו עדינים אך נחושים. חתכו בתנועה אחת ארוכה ואל תהססו, ככה השכבות יישארו מושלמות!

איך אפשר להגיש את העוגה הזו בצורה מיוחדת ויוצאת דופן? אממ, כאן אתם יכולים ממש לתת דרור לדמיון והיצירתיות! מעבר לקישוטים הצבעוניים הרגילים, נסו למשל לאבזר כל חתיכה עם טוויל שוקולד, פירות יער, עלי נענע או פרח אכיל. אפשר גם לרסס מעל את העוגה באבקת סוכר דרך תבנית מחוררת ליצירת תחרה מהממת.

או אם יש לכם חותמות עוגיות, תוכלו להטביע מסרים אישיים או ציורים על פני השטח. בגזרה המלוחה, פזרו מלח ים גס וזעתר ירוק להפתעה נהדרת. ואם אתם ממש רוצים להגזים, הכינו רוטב שוקולד חם או קרם אנגלז וגישו לצד, כדי שכל אחד יוכל להתפנק בטבילה אישית. מה שתבחרו, תנו לאהבה ולאומנות להנחות אתכם.

מה ההבדל המהותי בין עוגת ביסקוויטים לעוגות אחרות? זו שאלה מצוינת שנוגעת בלב העניין. בעוד שרוב העוגות מבוססות על בלילת בצק שנאפית ומתאחדת, עוגת ביסקוויטים שייכת לקטגוריה ייחודית של "עוגות קרות" או חטיפים שמורכבים משכבות נפרדות.

היא לא דורשת כמעט בישול (חוץ מהקרם אולי), אלא מסתמכת על הרכבה קרה של מרכיבים מוכנים. זה מקנה לה ורסטיליות, קלות ויופי חזותי מיוחד במינו. בנוסף, היא מאופיינת במרקם מיוחד של רכות ופריכות גם יחד – רכות קרמית מבפנים, עם ניגוד פריך מבחוץ. וכמובן, הטעמים שלה מאוד אינטנסיביים, עמוקים וישירים, כי הם לא מבושלים או מהולים. בקיצור, היא כוכבת קולינרית משל עצמה!

איך אשמור על העוגה טרייה ומושלמת ליותר זמן? זה באמת אתגר, במיוחד בגלל הקרם העדין והביסקוויטים הספוגיים. אבל יש לי כמה טיפים שיעזרו לכם. קודם כל, תמיד תשמרו את העוגה בקירור, עטופה היטב בניילון נצמד או במיכל אטום. אל תשאירו אותה יותר מדי זמן מחוץ למקרר, רק תוציאו חתיכות במידת הצורך.

אם יש לכם קופסת עוגה עם מכסה הדוק זה פתרון אידיאלי. שנית, אם אתם חותכים ממנה פרוסות נסו לעטוף את צידי החתך הפתוחים ברדיד אלומיניום – זה ימנע מהאוויר והלחות לחדור פנימה. ואם הביסקוויטים בכל זאת מתחילים להיות עייפים, תמיד אפשר לחתוך בעדינות את השכבה העליונה ולהחליף אותה באחרת טרייה. ככה העוגה תישאר מעולה לפחות 5-7 ימים אחרי (אם בכלל תצליחו להתאפק כל כך הרבה זמן!).

למה דווקא המתכון הזה כל כך מיוחד עבורך ברמה האישית? מממ, זו שאלה שנוגעת לי עמוק בלב. כל פעם שאני עושה את העוגה הזו, אני חוזר אחורה בזמן אל הזיכרונות הכי יפים והטעימים מהילדות שלי. אתם מבינים, סבתא שלי הייתה קונדיטורית מהסוג הישן והמשובח, והדבר שהיא הכי אהבה להכין היה דווקא עוגת ביסקוויטים. אבל לא סתם עוגה – אצלה זו הייתה חגיגה של ממש, אירוע מכונן. היא הייתה קונה מראש את הביסקוויטים והממתקים הכי משובחים, מכינה במו ידיה קרם חלומי עם וניל טהור וקוצפת שמנת כמו נוצות.

את השוקולד היא הייתה ממיסה בסירים כבדים על אש נמוכה במשך שעות, וכשהייתה מקשטת בסוף, כל פרוסה הפכה ליצירת אומנות צבעונית ומדויקת. אבל הכי הכי? היא תמיד הכינה את העוגה הזו בשבילי, לימי ההולדת או לאירועים מיוחדים שלי. זה היה המאכל שריגש אותי יותר מכל, וסימל עבורי אהבה אינסופית. עד היום, הטעם והריח של העוגה הזו מחזירים אותי לחיק של סבתא, ולתחושת החום והאושר שרק היא ידעה לתת.

אז מבחינתי זה הרבה יותר מעוד מתכון – זו מורשת, היסטוריה, זהות. וכשאני מכין אותה במטבח שלי ומגיש למשפחה ולאורחים, אני מרגיש שאני מנציח את זכרה ואת האהבה שלה, ומעביר אותה הלאה לעוד ועוד אנשים. זו המתנה הכי יקרה שאני יכול לתת.

אז מה אתם אומרים חברים, בא לכם להתחיל במסע המופלא הזה ולהכין יחד את עוגת הביסקוויטים הכי מחרמנת שיש? קחו את המתכון, תנו לו מכל הלב, ותיצרו בעצמכם גרסה ייחודית ובלתי נשכחת. אתם מוזמנים כמובן לשתף אותי בתהליך, בתמונות, ברגשות ובתובנות שעולות לכם. כי מבחינתי, אין דבר יותר כיפי מאשר לאהוב דרך האוכל וליצור קהילה אמיתית סביב השולחן.

מבטיח שברגע שתכניסו ביס ראשון לפה, כל הטרחה וההשקעה יהיו שווים. כל מה שנשאר זה לחתוך פרוסה נדיבה, להתכרבל עם מישהו אהוב על הספה ולהתמוגג מאושר צרוף!

אז קדימה, לכו על זה, תאמינו בעצמכם ותיהנו בטירוף. וכמובן, אל תשכחו לחלוק את התוצאות המדהימות עם כל מי שאתם אוהבים. כי אין דבר יותר טעים מנתינה ושיתוף.

מבחר מגשי האירוח שלנו:

מגשי אירוח מלוחים

נשנושים

מגוון רולים

מגשי אירוח מגשי אירוח הפכו לאחרונה לאחד מהמוצרים המובילים בתחום האוכל הנגיש והמהיר באירועים שונים. כמעט בכל אירוע בין אם פרטי או עסקי אפשר לראות מגשי אירוח מונחים בצורה מעוצבת ומסודרים היטב בתוך מגש מזמין. אם בעבר תחום הפינגר פוד- מזון נגיש שלוקחים ואוכלים אפילו בעמידה, היה חדש או פחות פופולארי הרי שכיום כמעט כל חברת עסקים, בעלי אירועים או מסיבת כיתה רק מזמינים מגשי אירוח מסוג זה. למגשי האירוח השונים יש קונספט בעל משמעות, זה לא רק להניח את האוכל יפה במגש אלא יש מעבר לזה, תכנון, התאמת סוג האוכל לאירוע אם מדובר על אירוע משפחתי שמתרחש בשעות הבוקר אז גם מגשי האירוח יתאימו לסגנון- למשל ארוחת בוקר קלה הכוללת פשטידות קטנות, סלטים, כריכים עם גבינות מסוגים שונים ועוד. מגשי אירוח- למה זה טוב? השאלה הראשונה שעולה היא האם באמת מגשי אירוח יהפכו את אווירת האירוע לחוויה בלתי נשכחת ? ובכן בהזמנת מגשי אירוח אתם יוצרים קודם כל קירבה בין אנשים , כך שאם מדובר באירוע פרטי שלכם אתם יכולים להפגיש בין חברים, משפחה או מכרים שמזמן לא התראו וזה זמן מצוין לעשות זאת איך ? המפגש בשולחנות מגשי האירוח יוצרים את הקשר ברגע שמישהו לוקח נאכל מהמגש הוא נתקל פנים מול פנים באותו קרוב משפחה או חבר שלא ראה שנים ובכך נוצרת קירבה אנושית של ממש, אגב זה גם מתאים לאירועי חברה, מינגילינג כך נוצרים קשרים וחברויות. מגשי האירוח הרבה יותר קלים , לא צריך לדאוג לכלים מיוחדים, הכל נמצא על השולחן ובאופן נגיש ביותר, האורח לא מרגיש "לא נעים" שהוא לוקח עוד ביס ממגש אירוח אחר, זו תחושה אינטימית , נעימה שלא משאירה רגשי אשם בנוגע לאוכל , כך שכל אחד יכול לאכול כמה שהוא רוצה. ומה ההבדל בין קייטרינג למגשי אירוח? אחד היתרונות הבולטים ביותר בהזמנת מגשי אירוח זה התנועה והיכולת לעבור ממקום למקום ולאכול כמה שרוצים, בצלחת אפשר לשים מגוון גדול יותר של סוגי אוכל לעומת קייטרינג שקודם כל יושבים ואז מחכים לאוכל שיגיע ואז מזמינים מה שרוצים, במגשי אירוח אין כללים האוכל כבר נמצא על השולחן ורק מה שנותר לאורח לעשות זה לגשת לשולחן ולקחת את המנות שהוא רוצה . הבדל נוסף בין השניים הוא בקייטרינג אי אפשר לערבב מלוח או מתוק ביחד, לעומת מגשי אירוח ברגע שיש מבחר על שולחנות האירוח פשוט כל אדם לוקח מה שהוא רוצה, יכול לערבב מלוח עם מתוק, ומה שעולה על רוחו. מגשי אירוח יתאימו לכל אחד? תחום הקולינריה רק הולך וגובר ובכל פעם אנו עדים למאכלים חדשים וצורות אירוח שונות, כך גם לגבי מגשי האירוח. אם אתם אוהבים אירוח מסוג אחר קצת , לא סטנדרטי , אירוח מיוחד שלא משאיר הרבה לכלוך מאחור – אין ספק כי מגשי האירוח והעיצובים השונים שלהם זה בדיוק מה שאתם צריכים. יש הרבה מעבר למגשי האירוח, וזה סידור המגשים על השולחן תוספות של עיטורים שונים מסביב. סגנונות מאכלים שונים אם זה טבעוני, צמחוני , ללא גלוטן או ללא חלב- היום המודעות למאכלים רבים והתחשבות בכל סוגי האוכלוסייה הסובלת מאלרגיות שונות היא גבוהה וניתן להכין מאכלים מצוינים וטעימים מאוד שאין הבדל בטעם . יתרון בולט נוסף בהזמנת מגשי אירוח הוא הקלות שאחרי האירוע ומה הכוונה? במקום לנקות את הכלים , לסדר או לאסוף, פשוט מאוד לוקחים שקיות גדולות ומפנים הכל לשקיות והיישר לפח הזבל, לא צריך לשטוף את הכלים או להחזיר הכל נגיש ומהיר- בדיוק כמו החיים שלנו אין לנו זמן להתעסק עם סידור השולחן מחדש פשוט מאוד מפנים הכל וכאילו כלום לא היה. אין ספק כי עולם חדש של קולינריה נפתח והיום כבר רואים זאת באירועים רבים, מגשי האירוח הפכו למנות מכובדות המוגשות בטוב טעם על מגשים מעוצבים ומובילים את האירוע בתחושה של חוויה בלתי נגמרת, הקלילות, הנגישות והטעם המושלם של המאכלים על פני המגשים הם שהופכים את האירוע לבלתי נשכח. הנוכחות של המגשים הללו מעוררת את בלוטות הטעם , מזמינה ומזינה את הסועדים לטעום ולהרגיש את האיכות בפשטות של מגשי האירוח.
מגשי אירוח חלבי ב{city}

לחמים מדהימים

מבחר מתוקים

סלטי העונה

מגשי כריכים לאירועים
Picture of מגשים

מגשים

מגשים הינה חברת קייטרינג המתמחה במגשי אירוח וקייטרינג חלבי ברמה גבוהה מאד ובשירות ארצי.

מאמרים אחרונים

מגשי אירוח? צרו קשר!

להזמנה >> דילוג לתוכן